جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی یا فایرباکس (Firebox) محفظه‌ای جهت نگهداری سیستم‌های اطفاء حریق است که درون آنها معمولاً قرقره‌های شیلنگ آتش‌ نشانی و کپسول‌های اطفاء حریق قرار می‌گیرد. این تجهیزات پس از کپسول‌های آتش نشانی دستی جزو اولین تجهیزات اطفاء حریق در لحظات اولیه کشف حریق هستند. جعبه‌های آتش نشانی معمولاْ به رنگ‌های قرمز و خاکستری یا استیل تولید شده و حرف لاتین F (مخفف کلمه Fire) روی آنها نوشته می‌شود. فایرباکس یا جعبه آتش نشانی معمولاْ حاوی شیلنگ، نازل، قرقره، شیر و کوپلینگ و کپسول آتش نشانی است که بسته به ابعاد و مکان مورد استفاده می‌تواند متفاوت باشد.

مشخصات فنی جعبه آتش نشانی

جعبه های آتش نشانی دارای مشخصات فنی بخصوصی میباشد. که این مشخصات دارای قواعد و استانداردهایی هستند که تمامی تولیدکنندگان ملزم به رعایت این قوانین میباشند. در ادامه این مطلب با انواع جعبه و مشخصات فنی آنها آشنا خواهیم شد.

قیمت و خرید جعبه آتش نشانی ایمن آتش الماس

انواع جعبه آتش نشانی

این تجهیزات با توجه به مدل و طراحی ساخت در سه دسته بندی جعبه آتش نشانی دو طبقه، دو قلو و تک کابین دسته بندی می شوند. همچنین با توجه به محل کاربری در انواع جعبه آتش نشانی روکار، توکار ، دیواری و محیطی تقسیم بندی می شوند.

جعبه آتش نشانی تک درب یا تک کابین

یکی دیگر از محصولات تولیدی مجموعه ایمن آتش جعبه آتش نشانی تک درب میباشد. این محصول یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات آتش نشانی در اماکن و ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد.

تجهیزات جعبه آتش‌ نشانی

این محصولات با در نظر گرفتن نوع جعبه و نحوه استفاده دارای تجهیزات متفاوتی میباشند. این تجهیزات عبارت اند از :

  1. قرقره هوزریل تمام بلبرنگی دارای چفت های آبکاری که دو صفحه ضخیم رو بهم وصل میکنند همراه با 20 متر شیلنگ آتشنشانی فشار قوی
  2. شیلنگ رابط یا فن کوئلی در طول 50 و 100 سانتی متری دارای روکش استنلس استیل
  3. نازل ، در دو نوع فلزی و نیمه فلزی سه حالته
  4. شیرغیر گازی (شیر تک ضرب )
  5. شیرفلکه تمام برنجی
  6. هیدرانت سر شیری
  7. قرقره فایر باکسی تمام بلبرینگی همراه با صفحه ضخیم
  8. کوپلینگ تمام آلومینیومی
  9. بست کوپلینگ یا سیم پیچی
  10. شیلنگ برزنتی یا ضد اسید
  11. کپسول آتش نشانی ( در صورتی که جعبه آتش نشانی دو قلو و یا دو طبقه باشد )

نحوه اتصالات جعبه

لوله های آب در کنار جعبه قسمت لیزر شده قرار میگیرد. در جعبه های هوزریل سر لوله پایین شیر گازی و سر لوله بالا شیر فلکه تعبیه میشود. سر شیرفلکه هیدرانت و سر شیرگازی شیلنگ رابط قرار میگیرد و شیلنگ رابط به لوله آبرسان قرقره متصل میشود. در جعبه هایی که قرقره فایر قرار گرفته می شود بر سر هر دو لوله شیرفلکه به همراه هیدرانت سرشیری نصب می شود. یکی از این شیرفلکه ها به شیلنگ برزنتی داخل قرقره( سیستم تر) وصل می شود و شیر فلکه دیگر مخصوص اتصال شیلنگ آتش نشانی (سیستم خشک) میباشد.

مشخصات فنی جعبه های تولیدی ایمن آتش الماس:

مشخصات بدنه : از جنس ورق گالوانیزه به ضخامت حداقل 1 میلی‌متر با پوشش رنگ کوره ای الکترو‌استاتیک به ضخامت 80 الی 100 میکرون و یا از جنس استنلس استیل با گرید 304L نگیر با ضخامت حداقل 1میلی‌متر می‌باشد.

مشخصات درب و فریم : از جنس ورق گالوانیزه به ضخامت حداقل 1 میلی‌متر با پوشش رنگ کوره ای الکترو‌استاتیک به ضخامت 80 الی 100 میکرون و یا از جنس استنلس استیل با گرید 304L نگیر با ضخامت 1میلی‌متر می‌باشد.

  1.  مشخصات قفل و لولا : از جنس سرب زاماک، آبکاری چند مرحله ای نیکل کروم، لولا با قابلیت باز شدن 180 درجه، قفل سریع بازشو
  2. مشخصات پایه : دارای پایه پروفیلی جوشکاری در کنج جعبه جهت استحکام بیشتر مخصوص نگهداری قرقره هوزریل
  3. ورودی به صورت مستطیل، جهت ورودی آسان رایزر
  4. دارای نوار ضربه گیر
  5. دارای تست‌های Cross Hatch Cutter (تست چسبندگی رنگ) ، Shock test (تست ضرب دیدگی) و Salt spray (آزمون مه نمکی یا پاشش نمک مطابق ASTM B 117 ) و تست ضخامت سنجی ورق
  6. دارای خم کاری چند مرحله ای جهت استحکام بیشتر درب‌ها
  7. دارای امگای تقویتی
  8. دارای F بصورت لیزر و طلق شب نما با قابلیت تعویض جهت زیبایی و مشخص نمودن جعبه
  9. تمامی مراحل تولید با دقت بالا و با پیشرفته ترین دستگاه های موجود انجام میشود
  10. دارای بسته بندی مناسب جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی
  11. تمامی محصولات دارای گارانتی بی قید و شرط تعویض میباشند.

شرکت ایمن آتش الماس با در نظر گرفتن تمامی استانداردها و قوانین سازمان آتش نشانی فعالیت خود را ادامه داده و آماده ارائه طرح ها و تولیدات جدید در زمینه تجهیزات اطفاء و اعلام حریق میباشد.

کاربرد جعبه آتشنشانی ایمن آتش الماس:

جعبه آتش نشانی جهت اطفای حریق در ساختمان های مسکونی ، اداری ،تجاری ، واحدهای صنعتی و … مورد استفاده قرار میگیرد.

جعبه های ایمن آتش دارای تنوع بسیار از نظر رنگ ، ابعاد و طرح لیزری روی جعبه می باشد همچنین ایمن آتش الماس طبق سلیقه مشتری با در نظر گرفتن استاندارد های سازمان آتش نشانی جعبه ها را تولید و عرضه می نماید.

۱ – سیستم های خشک: این نوع سیستم به لوله آب شهری متصل نشده و ورودی آن در ورودی ساختمان یا کف نصب‌شده است. آب توسط تانکرها و پمپ‌های حریق وارد لوله‌ها می‌شود و در کلاس مورد نیاز، خروجی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورودی این سیستم در یک محفظه خارج از خانه یا ساختمان کارگاه اسکان داده می‌شود. این نوع سیستمی است که ما آب را به نزدیک‌ترین نقطه ممکن بدون هدر دادن زمان می توانیم برسانیم و هنگام رخ دادن حریق مشکلی به وجود نمی‌آید.

۲. سیستم های تر: این نوع سیستم انتهای پایینی ساختمان نصب می‌شود یعنی تا طبقه بالای ساختمان (سقف کشیده شده) است. این نوع سیستم به لوله آب شهری متصل می‌شود و در هر حالت همیشه در لوله‌ها, آب وجود دارد. و از داخل آن آب بیرون می‌آید.

محل نصب جعبه آتش نشانی تاییدیه دار

فاصله بین جعبه های آتش نشانی حداکثر باید سی متر باشد تا در صورت خرابی هر کدام ، بتوان از دیگر قرقره های آتش نشانی استفاده کرد.

معمولا جعبه ها در راهروها ،دالان ها ، پاگرد ها و در راه پله های فرار نصب میشود.

  • ارتفاع نصب جعبه های توکار باید بالاتر از ۷۰ سانتی متر از کف باشد.
  • ارتفاع نصب جعبه های روکار باید بالای ۱۳۰ سانتی متر از کف باشد.

قیمت جعبه آتش نشانی ایمن آتش الماس

قیمت جعبه آتش نشانی با توجه به جنس ورق کار شده، مدل جعبه و ابعاد متفاوت می باشد. برای اطلاع از قیمت دقیق جعبه مورد نظر خود با کارشناس فروش ایمن آتش الماس تماس بگیرید. مجموعه ایمن آتش تولید کننده جعبه آتش نشانی با ورق گالوانیزه میباشد. هدف از انتخاب این نوع ورق طول عمر زیاد و کیفیت بالای آن میباشد. به دلیل ارتباط مستقیم جعبه با جریان آب، ورق گالوانیزه انتخاب مناسبی برای جعبه آتش نشانی است.

مشخصات فنی بدنه

  • ضخامت ورق 1 میلی‌متر
  • رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک
  • درب دارای امگای تقویتی جهت استحکام بهتر درب
  • پوشش رنگ 80 تا 90 میکرون
  • دارای ورودی در دو سمت
  • لولا از نوع پروانه‌ای با قابلیت باز شدن تا 180 درجه
  • قفل سریع بازشو که امکان باز و بسته شدن درب با 90 درجه چرخش را فراهم می‌نماید
  • پایه مقاوم با ضخامت 3 میلی‌متر در دو نوع مثلثی و پروفیلی
  • دارای نوار ضربه‌گیر در دورتا دور قاب داخلی
  • امکان سفارشی‌سازی ابعاد
  • در سه رنگ سفید، قرمز، کرم و سه طرح استیل خش‌دار، آیینه‌ای و طلایی
  • امکان سفارشی‌سازی رنگ
  • کلیه جوشکاری‌ها از نوع فرایند جوش با محافظت گاز دی‌اکسید کربن
  • هم‌ سطح بودن درب و فریم بیرونی جهت محافظت بیشتر و ایجاد زیبایی
  • بسته‌بندی مناسب جهت جلوگیری از صدمات احتمالی در حین حمل

جعبه آتش نشانی مورد تایید یا تاییدیه دار

يکی از مسائل بسیار مهم و قابل توجهی که امروزه راجع به جعبه آتش نشانی مطرح ميشود ، مسئله تاييديه دار بودن آن ميباشد. اين نوع جعبه ها دارای مشخصات بخصوصی می باشند ، لولای اين نوع جعبه ها بايد به گونه ای باشد که درب جعبه 180 درجه باز شود قفل آن آسان بازشو باشد و مهمتر از همه اينکه ابعاد جعبه نبايد کمتر از 20×75×65 باشد.

به طور کلی میتوان گفت بر روی قرقره هوزریلی که در داخل جعبه قرار میگیرد تاییدیه میدهند. چون مشخصات قرقره تاییدیه دار نسبت به مابقی قرقره های آتش نشانی متفاوت هست و در جعبه ای قرار میگیرد که ابعاد آن در سازمان آتش نشانی مشخص شده است. اصطلاح جعبه آتش نشانی تاییدیه دار در بازار و عموم رواج پیدا کرده است.

تولید کننده جعبه آتش نشانی

مجموعه ایمن آتش الماس یکی از بزرگترین تولید کننده های جعبه آتش نشانی میباشد. شما می توانید انواع تجهیزات اطفاء حریق مانند جعبه را با قیمت مناسب و کیفیت بالا از درب کارخانه ایمن آتش الماس تهیه کنید.

سوالات متداول

آیا انواع جعبه آتش نشانی از نظر کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند؟
از جعبه های آتش نشانی روکار استفاده کنیم یا توکار؟
چطور جعبه آتش نشانی با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنیم ؟
عوامل موثر در قیمت جعبه آتش نشانی کدامند؟
مناسب ترین مکان برای نصب جعبه های آتش نشانی کجاست؟
ارتباط با پشتیبانی
ارسال در واتس اپ
تماس فوری