لوله‌ گذاری سیستم اطفاء حریق به روش گروود

لوله‌ گذاری سیستم اطفاء حریق به روش گروود

گروود یک روش لوله‌ گذاری در سیستم‌های اطفاء حریق اتوماتیک آبی (اسپرینکلر) و جعبه‌ آتش‌ نشانی میباشد.
اسپرینکلر برای تأمین آب مورد نیاز خود احتیاج به لوله‌کشی مناسب دارند تا با توجه به کارایی، تعداد طبقات و مساحت یک ساختمان بتواند فشار آب مورد نیاز را تحمل کند.
با توجه به ضوابط آتش‌ نشانی ساختمان‌های با ارتفاع بیشتر از ۲۳ متر ملزم به استفاده از سیستم اسپرینکلر هستند. وقتی تعداد طبقات یک ساختمان زیاد می‌شود، تعداد نازل‌ها و درنتیجه حجم لوله‌ گذاری تعبیه‌شده در ساختمان افزایش پیدا می‌کند. استفاده از اتصالات جوشی برای این حجم مقاومت و کارایی لازم را ندارد، زیرا اگر قرار باشد اصولی و بر طبق استانداردهای جهانی انجام شود بسیار وقت‌گیر و هزینه‌بر است و در ضمن بعد از مدتی دچار زنگ‌زدگی شده و رسوب می‌گیرد و عملاً کارایی اسپرینکلر مختل می‌گردد.
در ساخت‌وساز جدید به‌جای استفاده از اتصالات جوشی از روش لوله‌ گذاری گروود استفاده می‌شود.
لوله‌ها در این سیستم گالوانیزه و یا فولادی سیاه هستند و در ابتدا و انتهای خود شیار دارند. این شیارها توسط گروود زن ایجاد می‌شوند. لوله گذاری سیستم اطفاء حریق به روش گروود شامل اتصالات متعددی است از قبیل سه‌راهی، زانو، تبدیل و …..
تا سایز 2 اینچ کلیه اتصالات و لوله‌ها به‌صورت رزوه‌ای هستند و در سایزهای بالاتر به‌صورت گروود و شیار میباشند. این سیستم لوله‌ گذاری بسیار ظریف و زیبا و هماهنگ اجرا می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با پشتیبانی
ارسال در واتس اپ
تماس فوری