درب ضد حریق

درب مقاوم در برابر حریق به درب هایی گفته می شود که در برابر حرارت ۱ الی ۲ ساعت می توانند کاملا مقاوم باشند و مناسب برای جلوگیری از گسترش آتش در فضاهای اطراف است. معمولا چهارچوب درب مقاوم در برابر حریق از جنس فولاد و روکش درب از ورق فولاد با پوشش رنگ تمام کوره ای الکترواستاتیک می باشد.

داخل درب پشم سنگ نسوز عایق حرارتی قرار دارد که در برابر آتش تا 120 دقیقه در دمای ۸۰۰ درجه سانتیگراد مقاوم است. اطراف درب با لاستیک درزگیر نسوز پوشانیده شده است جهت جلوگیری از ورود دود، در حرارت بالا ، دود سمی تولید نمیکند. در ساختمانها برای تامین فرصت و زمان مورد نیاز برای افراد جهت فرار از آتش سوزی و همچنین برای محافظت از سازه و اجزای ساختمان از درب مقاوم در برابر حریق استفاده می شود، این درها نقش مهمی در جلوگیری از انتشار آتش و حتی در سیستم اطفاء حریق بازی می کنند. این محصولات که در پاگرد پله اضطراری ساختمان ها نصب می شوند وظیفه محافظت از ساکنین در زمان آتش سوزی را دارند. ساختار داخلی دربهای مقاوم در برابر حریق از پشم سنگ نسوز به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود و می توانند تا مدتها پس از آتش سوزی از ورود آتش و دود به پله های اضطراری جلوگیری نمایند.

مشخصات عمومی درب های ضد حریق

بررسی مدارک فنی

  • گزارش تأیید شده از سوی مرکز تحقیقات ساختمان، مسکن و شهر سازی به‌ منظور آزمایش آتش
  • تأییدیه و گزارش معتبر آزمایش حریق از ارگان ها و آزمایشگاه های معتبر بین‌ المللی شامل آزمایشگاه‌ های: TBW، UL، LPCB و Warrington
  • ارائه گزارشات آزمایش آتش متعاقب با مقایسه مقررات مرجع و الزامات مربوط به پروژه
  • در پروژه‌ های خطیر و خاص نمونه واقعی در اندازه کامل از محل پروژه به واسطه دستگاه نظارت یا نهاد معتبر شخص ثالث برداشت شده و آزمون آتش استاندارد از سوی آزمایشگاه معتبر پیاده سازی می‌ شود.

کاربرد های مربوط به درب های ضد حریق

در کنار ویژگی‌ های مطرح‌ شده که معرف هویت و خصوصیات این درب هستند. درب های ضد حریق کاربرد های زیادی دارد. شاید برای شما سوال باشد که کاربرد این درب با ویژگی آن‌ چه تفاوتی دارد؟

باید بگوییم کاربرد، شامل حال موقعیت‌ هایی می شود که این درب به ایفای نقش و مسئولیت می‌ پردازد. درب‌ های ضد حریق در اماکن عمومی از قبیل نیروگاه های برق، خزانه، انبار بیمارستان، برج‌ های اداری و مسکونی و هتل ها کارایی بسیار زیادی دارند.

چگونه درب های ضد حریق با کیفیت خریداری کنیم؟

استاندارد و اورجینال بودن مهم‌ ترین عامل محبوبیت و فروش بالای محصولات است که اهمیت بسیار زیادی نیز دارد، به‌ خصوص برای محصولات حیاتی و ضروری که می‌ توانند به طور حداکثر جلوی آسیب و خسارات را بگیرند. از این میان استاندارد بودن درب‌ های ضد حریق بسیار اهمیت داشته و خریداری محصول اورجینال باید در وهله اول مورد توجه خریدار قرار بگیرد.

 برای خریداری درب‌ های مقاوم در برابر آتش با کیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرف می‌ توانید از شرکت ایمن آتش الماس با بیش از 12 سال تجربه کاری موفق دیدن کنید و با توجه به ‌نظر کارشناسان بهترین محصول را انتخاب کنید.

عنوان برتر در میان درب‌ های ضد حریق به درب‌ های استیل رسیده که علاوه ‌بر کارایی بسیار زیاد، ظاهری شیک و جذاب به نما می ‌بخشد. از این ‌رو گزینه انتخابی بسیاری از افراد قرار گرفته است.

درب ضد حریق

نکات مهم راجع به دربهای مقاوم در برابر آتش (حریق)

جنس این گونه دربها باید از آلیاژی باشد که در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد،

به همین دلیل فلز بکار رفته در ساخت دربهای مقاوم در برابر حریق باید از جنس آهن گالوانیزه یا ضد زنگ باشند.

برای افزایش ماندگاری این درب ها، باید از رنگ های الکترواستاتیک یا همان رنگ های پودری پاششی نسوز استفاده کرد.

درب باید دارای درزگیر یا دودبند نسوز حجیم شده باشد تا بتواند در هنگام آتش سوزی، مقاومت خود را حفظ کرده و از توسعه آتش به قسمت ها و طبقات دیگر ساختمان جلوگیری کند. استفاده از جعبه های آتش نشانی استاندارد در کنار این محصولات می تواند ایمنی افراد و ساختمان را در برابر آتش تا حد زیادی کاهش بدهد.

دربهای مقاوم در برابر حریق باید دارای دستگیره های آنتی پنیک و جک آرام بند باشد تا خروج از ساختمان به سهولت و با سرعت صورت بگیرد.

چهارچوب این گونه درب ها نیز باید از جنس گالوانیزه باشد تا بتواند در برابر آتش مقاومت کند.

رنگ های روتین در این درب ها اصولا سفید، و کرم می باشند. اما می توان رنگ های دیگری چون قرمز، مشکی، طوسی و قهوه ای نیز برای آن ها بکار برد.

قیمت و خرید درب ضد حریق رنگ سفارشی

در ضد حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی

شرکت ایمن آتش الماس از شرکتهای فعال در زمینه تهیه وتوزیع درب ضد حریق میباشد.

درب ضدحریق یکی از فیلدهای مهم در زمینه تجهیزات آتش نشانی میباشد.

طبق قانون آتش نشانی درب ضد حریق باید اصالت کالا داشته باشد. تا از نظر امینیت و کیفیت مورد تایید سامان قرار گیرد.

نکات مهم راجع به دربهای ضد حریق

1- جنس این گونه دربها باید از آلیاژی باشد که در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد، به همین دلیل فلز بکار رفته در ساخت دربهای ضد حریق باید از جنس آهن گالوانیزه یا ضد زنگ باشند.

2- برای افزایش ماندگاری این درب ها، باید از رنگ های الکترواستاتیک یا همان رنگ های پودری پاششی نسوز استفاده کرد.

3- درب باید دارای درزگیر یا دودبند نسوز حجیم شده باشد تا بتواند در هنگام آتش سوزی، مقاومت خود را حفظ کرده و از توسعه آتش به قسمت ها و طبقات دیگر ساختمان جلوگیری کند.

5- دربهای ضد حریق باید دارای دستگیره های آنتی پنیک و جک آرام بند باشند، تا خروج از ساختمان به سهولت و با سرعت صورت بگیرد.

6- چهارچوب این گونه درب ها نیز باید از جنس گالوانیزه باشد تا بتواند در برابر آتش مقاومت کند.

7- رنگ های استاندارد در این درب ها اصولا سفید، قرمز و کرم می باشند. اما می توان رنگ های دیگری چون مشکی، طوسی و قهوه ای را نیز برای آن ها بکار برد.

نصب و راه اندازی درب ضد آتش

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام نصب درب ضد حریق باید در نظر گرقته شود، این است که درب باید به صورت صاف و مستحکم نصب شود و کناره های درب نباید هیچگونه شکافی داشته باشد. و این شکاف ها باید به طور کامل و مطمئن عایق حرارتی و ضد حریق شوند.

چهارچوب دربها و لت های بازشونده می بایست آزمایش های مورد نیاز استانداردهای NFPA80 , ANSI 156.2 IS3614 را برای تاییدات لازم پشت سر بگذارند.

علاوه بر به کارگیری موارد یاد شده فوق ، در درب اتوماتیک ضد حریق و دود از نوار دودبند با انعطاف زیاد و برش آسان در اندازه های مختلف استفاده شده. که از همه گیر شدن دود حاصل از آتش سوزی در محیط های امن به خصوص در راه پله های فرار از خطر ممانعت به عمل می آورد.

درب ضد حریق از لولاهای فولادی ساخته شده، دارای جک آرام بند و دستگیره آنتی پنیک میباشد. این درها با هل دادن دستگیره درب به سمت راه پله باز میشود و مسیر را برای فرار افراد ایجاد میکند. در دربها از نوار دود بند پف شونده استفاده می شود؛ که مانع خروج دود به طبقات دیگر میشود.

درب های ضد آتش نقش بسیار مهمی در جلوگیری از گسترش آتش و دود ایفا می کنند، اما آن ها کاملاً ضد آتش طراحی نشده اند. این درب ها ممکن است در آتش سوزی های شدید دچار سوختگی شوند،

اما به طور کلی در یک بازه زمانی مشخص مقاومت بالایی در برابر حرارت و شعله های آتش خواهند داشت و فرصت کافی برای شما فراهم می کنند تا از ساختمان خارج شوید.

اکثر افراد بر آتش تمرکز می کنند و دود آن را نادیده می گیرند، در صورتیکه بیشتر افراد در اثر استنشاق دود دچار خفگی می شوند.

درب ضد حریق می تواند جان و مال شما را تا زمانی که آتش نشان ها مشغول مهار آتش هستند، حفظ کند.

ارتباط با پشتیبانی
ارسال در واتس اپ
تماس فوری