شیر پروانه ای

انواع شیر پروانه ای یا Water Butterfly Valve دارای یک دیسک یا صفحه هستند که توسط یک میله در میانه یا پشت آن به بدنه وصل میشوند. وقتی شیر پروانه‌ ای باز میشود، دیسک نود درجه می چرخد و مسیر عبور را باز نگه می دارد. از لحاظ چرخش و باز کردن مسیر سیال یا بستن آن، شبیه شیر توپی عمل می کند.

شیر پروانه ای


کاربرد
شیرپروانه‌ ای

شیرپروانه‌ ای (Water Butterfly Valve) وظیفه کنترل آب را برعهده دارند. در حقیقت این شیرها در سر خطوط تامین آب برای کنترل آب ورودی مورد استفاده قرار میگیرند. شیرپروانه ای دارای امکان نظارت بر موقعیت ( بسته یا بازبودن ) شیر دارند. بدین طریق عملکرد شیر توسط سیگنالی به پنل اعلام حریق ارسال می‌گردد.

باز یا بسته بودن این شیر ها را می توان به صورت چشمی تشخیص داد.

مشخصات فنی شیر پروانه ای:

  1. معمولا انواع شیر های پروانه ای در سایز های 2 ، 3 ، 2.1/2 ، 4 ، 5 و 6 طراحی و تولید می شوند.
  2. حداکثر مقاومت فشار  این شیر :PSI300
  3. حداکثر فشار کاری: 300psi

ویژگی های شیر پروانه ای

همانطور که گفتیم شیر پروانه‌ای (Water Butterfly Valve) در ابتدای خطوط شبکه اطفاء حریق نصب می‌گردد. از ویژگی‌های این شیرها نسبت به شیرهای معمولی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به‌صورت چشمی (Visible) می‌توان تشخیص داد شیر در حالت باز یا بسته قرار دارد.
  2. با استفاده از سیم‌کشی در گیربکس و تیغه کنتاکتورها امکان ارسال سیگنال به کنترل‌ پنل وجود دارد؛ که موجب می‌شود در صورت قطع جریان برق، هشدار قطع به کنترل‌ پنل ارسال گردد.
  3. حالت گیربکس باعث تسریع در انتقال قدرت جهت باز و یا بسته بودن شبکه در زمان اضطراری می‌شود. شیرآلات معمولی به دلیل ایجاد رسوب در زمان بهره‌برداری بعد از مدتی با باز و بسته کردن از آب‌بندی می‌افتند و وجود رسوب در بخش انتقال قدرت نیز سبب قفل‌کردن شیر می‌شود. در شیر پروانه‌ای انتقال قدرت به‌صورت گیربکسی جهت قطع یا وصل شیر سبب تسریع و آماده بودن شبکه در زمان‌های اضطراری می‌شود.

قیمت شیر پروانه ای 

امروزه انواع شیر های پروانه ای توسط برند های مختلف تولید و عرضه می شوند که با توجه به کیفیت و اعتبار برند قیمت شیرهای پروانه ای متفاوت است. همچنین سایز این محصولات در قیمت گذاری آنها تاثیر گذار است. برای دریافت قیمت و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت ایمن آتش الماس تماس بگیرید.
همچنین می توانید از لینک زیر کاتالوگ این محصول را دریافت و مطالعه کنید.

 دریافت کاتالوگ

ارتباط با پشتیبانی
ارسال در واتس اپ
تماس فوری